Publicēts 1. septembrī, 2008.
Ja vēlies, tad dodies strādāt uz Rīgas Satiksmi. db.lv ziņo, ka sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga no 900 latiem mēnesī tiks pacelta līdz 1100 Ls mēnesī.
Es nezinu, kā jūs, bet dažkārt esmu stāvot pieturā pavērojis mūsu bāleliņu braukšanas stilu. Viena lieta ir strauji bremzēt, ja autobusa priekšā, kāds taisa pigorus, bet ne vienmēr ir vainīgi ir pārējie satiksmes dalībnieki.
Vai esat pamanījuši, ka autobuss pieturā nobremzēs strauji, pat tad, ja tam priekšā ir tukša iela līdz pat luksoforam? Autobusu šoferi Rīgā visu dienu pavada tēlojot šumaherus un uzstādot rekordus. Kāpēc nevarēja samazināt braukšanas ātrumu pakāpeniski? Kāpēc es tikai Latvijā esmu novērojis šīs bezjēdzīgi straujās bremzēšanas? Uz kurieni tik ļoti steidzas šoferi?
Mani kā jau onkuli mūžīgi satrauc dažādi ar sabiedrisko transportu saistīti jautājumi. Un visvairāk mani sakaitina tas, ka par paviršo attieksmi pret pārvadājamo kravu viņi saņem tik daudz. Stāvēt kājās autobusā nozīmē to, ka vadītājs visu laiku centīsies pēc iespējas efektīgākā veidā tevi nogāzt no kājām.
Pavērojiet kā izturas autobuss jebkurā kvartālā, kur no pieturas līdz nākamajam luksoforam ir 20-30 metri. Piemēram, pie Rīgas modēm - pienesās kā traks, tad strauji bremzē, tad atkal ieskrienas un pie luksofora atkal strauji bremzē. Brīdī, kad tu esi iekrampējies ar abām rokām autobusa stieņos, lai tikai paliktu kājās, gribot negribot gribas kliegt, ka autobusa vadītājs ir kretīns.
Es, protams, atvainojos visiem tiem sabiedriskā transporta vadītājiem, kuri brauc prātīgi.
Un tad sākas otrā daļa. Cik man zināms, cilvēki ar augstāko izglītību, kuri strādā skolā vēl joprojām var tikai sapņot par šādu algu virs 1000 latiem. Varbūt visiem būtu jāpiepelnās strādājot par šoferiem?
db.lv raksts